25 de novembre 2014

COMUNICAT D’ICV DE L’HOSPITALET



ICV DE L’HOSPITALET MANTÉ EL SEU COMPROMÍS AMB L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL I LES SEVES RESPONSABILITATS A L’ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES I A LA REGIDORIA D’EDUCACIÓ.


Davant la decisió d’EUiA  d’abandonar l’equip de govern a tan sols 6 mesos de les properes eleccions municipals,  ICV de l’Hospitalet volem manifestar la voluntat de mantenir el nostre compromís polític amb la ciutadania i l’actual govern municipal, fruit de l’acord programàtic signat el juny de 2011 amb PSC i EUiA.

ICV és un partit de lluita i de govern que, a la vegada que denunciem les retallades de drets socials i de serveis públics al carrer, complim els nostres compromisos i responsabilitats institucionals amb lleialtat als nostres votants. És per això que ICV no abandonarem el nostre lloc, la nostra participació en el govern municipal de l’Hospitalet i mantindrem les responsabilitats actuals a l’Àrea de Serveis a les Persones i a la Regidoria d’Educació.

Sense cap dubte el nostre resultat electoral del 2011, quasi un 9% de vot i dos regidors, no ens han permès desenvolupar tot allò que volíem fer realitat en aquest mandat ni tirar endavant algunes accions amb la intensitat que ens hagués agradat, però estem molt satisfets i orgullosos d’haver impulsat moltes de les polítiques d’esquerres que defensàvem en el nostre programa electoral i que ara contribueixen a blindar la ciutadania de l’Hospitalet de les retallades de drets i de serveis públics que volen imposar els governs de la Generalitat i de l’Estat.

Per tot això, ICV tenim moltes raons per mantenir-nos en el govern municipal a l’Hospitalet i seguir transformant la ciutat des d’aquest espai polític.

  
L’Hospitalet, 25 de novembre de 2014



ICV L’HOSPITALET


&&&&&&&


15 RAONS D’ICV (POLÍTIQUES D’ESQUERRES) PER A SEGUIR GOVERNANT L’HOSPITALET

ICV té moltes raons per seguir transformant l’Hospitalet des del govern municipal. A més  d’uns pressupostos que prioritzen la despesa social i que han reduït el nombre d’assessors polítics i, de forma dràstica, les despeses d’atencions protocol·làries, a continuació enumerem quinze d’aquestes raons:

1.       Un increment molt important dels pressupostos municipals dedicats a l’Educació malgrat les retallades espectaculars dels ingressos que aportaven els governs de la Generalitat i de l’Estat fins el 2010. El pressupost de la regidoria d’Educació ha passat de 7’7 a 10’8M€ en els dos darrers mandats (2007-15) amb un increment del 40%, malgrat ingressar 2M€ menys de la Generalitat cada any.

2.       Una inversió de recursos municipals en la millora dels edificis dels centres educatius públics de més de 4M€ en el 2014/15 i que sumada a la del mandat anterior (2007-11) fa un total de 17M€ d’inversió educativa (quasi 3.000M de les antigues pts).

3.       Una xarxa municipal d’escoles bressol de qualitat que malgrat l’abandonament total del finançament de la Generalitat (-1M€/any) i la manca de convocatòria de beques per a famílies sense recursos (-0’2M€/any) el govern municipal ha incrementat places i beques i ha congelat el preu que paguen les famílies per menjador des de 2005 i per escolaritat des de 2012.

4.       Una escola municipal de música “Centre de les Arts” que s’ha convertit en un model de referència nacional per a la democratització de l’accés als aprenentatges artístics i que malgrat l’abandonament total del finançament de la Generalitat (-0’6M€) ha increment els seus alumnes fins a 2.000 i ha inaugurat una nova seu central al barri del Gornal.

5.       Un Pla Educatiu d’Entorn que té l’objectiu d’incrementar l’èxit educatiu i la igualtat d’oportunitats dels nostres infants i joves i millorar la cohesió social i la convivència als nostres centres educatius. El govern municipal ha passat de finançar aquest pla el curs 2007/08 amb 0’3M€ a dedicar 0’65M€ pel 2013/14. En el mateix període la Generalitat ha passat de 0’45M€ a 0€.

6.       Un impuls decidit dels programes d’Aprenentatge Servei, fins a 75 accions en el conjunt de la ciutat que fan possible que un miler de joves d’una trentena de centres educatius aprenguin fent un treball per la comunitat a casals de gent gran, a residències de persones amb discapacitats, als esplais, a les biblioteques...

7.       Consecució del finançament de la primera escola de segona oportunitat a Catalunya que tindrà la seva seu a l’antic edifici de Correus de la plaça del Repartidor i que tindrà com a objectiu que cada curs una seixantena de joves que abandonen l’ESO retornin als estudis reglats després d’una educació personalitzada i professionalitzadora en l’àmbit de la restauració i l’hostaleria. Les obres començaran el proper mes d’abril.


8.       Una política de millora de l’espai públic i de la convivència amb la creació de patis oberts: cinc patis d’escoles públiques obertes com a plaça pública tots els caps de setmana i festius de l’any, un a cada districte de la ciutat. El sisè pati obert serà realitat el proper gener.

9.       Un increment de l’èxit escolar a la ciutat de l’Hospitalet, fruit de l’esforç del conjunt de la comunitat educativa, especialment dels mestres, i a l’augment dels recursos municipals en polítiques educatives i d’inclusió social. Els alumnes de sisè de Primària han passat d’un 73 a un 89% d’èxit escolar i els graduats a 4t. d’ESO han passat d’un 70 a un 79% en el mateix període.

10.   Un increment molt important dels pressupostos municipals dedicats a les polítiques socials malgrat les retallades espectaculars dels ingressos que aportaven els governs de la Generalitat i de l’Estat. Els pressupostos de la regidoria de Benestar Social han passat de 17 a 24M€ en els dos darrers mandats (2007-15), un increment del 42%.

11.   Una intensa política de beques menjador que, malgrat són competència exclusiva de la Generalitat, el govern municipal ha decidit complementar amb recursos municipals i ha passat de destinar 0’2M€ l’any 2010 a 1’2M€ el 2014 per atendre més de 3.000 alumnes cada curs. A més, el 2015 s’incrementarà la partida fins a 1’8M€ per a que cap infant amb necessitat en quedi fora per manca de finançament de la Generalitat.

12.   Un Plans integrals que han millorat la qualitat de vida i les infraestructures dels barris amb més dificultats de la ciutat i que han fet possible la creació, en aquest mandat, de nous equipaments per a infants i joves a la ciutat com el centre municipal de creació multimèdia Torre Barrina i l’antic cinema Romero i equipaments comunitaris com el centre cultural Ana Díaz Rico.

13.   Un nou projecte per a Cal Trabal que preserva l’activitat agrícola i assegura 26 ha de zona verda municipal, el soterrament de les línies elèctriques, la restauració de les 3 masies com a nous equipaments públics, la millora de l’accés al riu i cap edificació en l’actual zona agrícola. També assegura el soterrament d’una part de la Gran Via per connectar a peu pla els dos hospitals i la desaparició d’actuals vials i aparcaments, espai on es situaran les noves edificacions.

14.   Unes biblioteques municipals d’altíssima qualitat i reconeixement ciutadà que generen al seu voltant una intensa programació cultural que ofereixen als seus 117.000 usuaris (44% de la població de LH). Unes biblioteques que reben quasi 1M de visites anuals i presten més de 0’4M de documents a l’any.

15.   Un govern municipal que es resisteix a les retallades en salut en els centres d’atenció primària i hospitals de la ciutat i que dona suport a les mobilitzacions del moviment veïnal en defensa de la sanitat pública.


...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.